Oldalak

2010. április 17., szombat

mit eszünk

ma kérdeztétek Tőlem mivel készüljetek, hát leginkább nyugtatóval:))
viccen kívül, leírom nektek, hogy mit esznek, amit később természetesen mindenki ugy alakit, ahogyan helyesnek gondolja.
Háromszor eszünk egy nap. Az alap mindenképpen prémium minőségü kölyöktáp, lehetőleg casciumos. Két kedvenc van, a Friskies calc. , valamint a Flatazor Junior táp. Ezt már ügyesen megeszik áztatás nélkül is, de én néha áztatom nekik. Ami TILOS - mindenféle tévhittel ellentétben - az a TEJ! Hurutos hasmenést, nagy bajt okozhat.
Főzni is szoktam nekik, a kiegészitő a griz, ezt lehet nem zsiros hussal, májjal keverni, de csak mindig óvatosan.
Akiknél különösen figyelni,: Öcsike, Lusti, Spuri. Ők hajlamosabbak a hasmenésre.
Ha megy a hasuk, akkor szigoruan táp, némi főtt májjal vegyitve és amit gondolom mondani sem kell mindig tiszta ivóvíz.
Én elkövettem azt a hibát, hogy kevertem a kajájukba, gabonapehely mixet, amitől az egész társaságnak két napig ment a hasa. Szóval, pelyhet egyenlőre ne.
Én sok állatorvos véleményével ellentétben azt gondolom, hogy bármennyire is imádjuk őket, az ágyunkban alszanak és mindent megkapnak ami kell nekik, ők kutyák . Tehát igenis szeretnek mindenféle finomságot is enni. Lehet már mondtam, Manci kedvence a tojásos nokedli:) Szóval alap a táp, de mellé bátran lehet kísérletezni.
Imádják a csontot, természetesen csöves csont tilos, de pld. a cs.mellcsont, nagy lapos főzött egyéb csontot imádják.
Már most nyugodtan lehet neki adni, ismerkedés gyanánt jó nagy, és jól kifőzött nagy csontot adni, amiből nem tud nagy darabot leharapni -pld. marhalábszárcsont-, igen jól ellesz vele, vagy hasonlót.
Vannak köztetek tapsztalt kutyások, de vannak olyanok is, akiknek Ő lesz az első, természetesen mindenki ugy neveli a kutyiját, ahogy jónak gondolja, de továbbra is nagyon szívesen válaszolok -már ha tudok- a kérdéseitekre, akár egészségügyi, étkezési vagy nevelési kérdésekkel kapcsolatban.

Nincsenek megjegyzések: