Oldalak

2011. november 4., péntek

egy kis agyalás.........

Mint már többször elmondtam, kutya etetés terén, sok vitám van, főleg más gazdikkal, bár már állatorvossal is beszéltem erről, és szerinte teljesen jó, ahogy én csinálom, de hát mennyivel egyszerübb készen, jó drágán megvenni, mindenféle prémium avagy prémiumnak kikiáltott pld. tápot. Szerintem nem.........
Folyton azt olvasom fr. bulldogos és egyéb kutyás fórumokon, hogy megy a vita, hogy én ezt, vagy azt vagy amazt a rohadt drága tápot etetem és a kutyám allergiás, meg fuldoklik, meg megy a hasa , meg franc tudja még milyen baja van. Ok, aláírom, az esetek egy igen kis százalékában valóban sok gond lehet ennek a fajtának az etetésével, de még egyszer, egy igen kis százalékában. Egy történet, ami megint engem igazol.
Adott egy 5 éves, kisebb vagyonért vásárolt fr.bulldog fiú, akinek a gazdái természetesen super prémium táppal etették a kutyát, bőszen hangoztatva, hogy minden egyébtől beteg lesz. Volt a kutyának, teraszos bélelt háza, meg beszélő nyakörve, meg alkalmi valamint játszó ruhája, csak egy valami nem volt neki, normális gazdája. Aztán, nem részletezném az okokat, ország legjobb kenneléből vásárolt, kutyuska -aki mellesleg egy igazi hatalmas fazon- feleslegessé vált sznobéknál, mert hát csak úgy.
Találtam neki -családon belül- egy igen jó gazdit, aki éjjel nappal viszi magával, bulizni, dolgozni autózni stb, viszont kipróbálta az általam javasoltakat, miszerint, próbálják meg -természetesen fokozatosan etetni őt mással IS. Itt nagyon fontos a fokozatosság. Ja még annyi, hogy a kutyának olyan rossz szaga volt, hogy nem lehetett a közelében megmaradni.
Azóta eltelt kb fél év, a kutya rá sem néz a tápra, viszont eszik húst, tésztát, zöldséget, sőt még csontot is. Mert ő ugye kutya. Lássunk csodát, nem hullik a szőre, nincs semmi szaga, teljesen normális az emésztése, és az egykedvű esti "jó megeszem a vacsit" állapot helyett, pörög -forog az esti főtt vacsiért.
Tudom, sokan nem értenek velem együtt, mindenkinek szíve joga azzal etetni, amivel akar, csak a saját tapasztalataimat irtam le, megjegyezvén, hogy még soha, egyetlen kutyám sem volt sem allergiás, sem egyéb etetésből adódó bármi más.

Amivel én kezdeni szoktam: sovány csirkéből húsleves, hús, zöldek -répa,fehérrépa,-tészta leturmixolva. Mehet még három hetes kortól bele nagyon kevés főtt máj -ez kifejezetten hasznos ha valakinek menne a hasa, szerencsére nem megy-, kicsit később adok nekik halat, májat, marhát, sertést. Mindig megfőzve, nagyon kevés sóval és főzök bele grízt, mint dúsítót. ÉÉÉS csak amikor az már mind megy, akkor kóstoljuk meg a tápot, ez viszont igy a legelején valóban prémium minőségű táp, amit a három etetésből egyszer kapnak, eleinte áztatva, kicsit később már elrágcsálják.
na ennyi volt mára az agyalás, néhány esti kép még





Nincsenek megjegyzések: